En SEO-granskning är processen att analysera hur väl din närvaro på nätet relaterar till bästa praxis – det är det första steget att skapa en implementeringsplan som kommer att få mätbara resultat.

Syftet med revisionen är att identifiera så många grundläggande frågor som påverkar organisk sökresultat som möjligt. SEO-revisionen kommer att avslöja:

  • Tekniska SEO-frågor
  • Problem med webbplatsstrukturen
  • Onsite SEO
  • Potentiella problem utanför webbplatsen (offsite seo)
  • Problem med användarupplevelsen
  • Innehållsbrister och möjligheter
  • Konkurrenskraftig marknadsinblick

En SEO Audit är ett standardförfarande som bör ske regelbundet – Det är i grunden en “hälsokontroll” för din webbplats.

Vad en SEO Audit ska vara:
Först och främst bör en revision vara omfattande. Det bör täcka både strukturella och innehållskomponenter som påverkar din SEO-synlighet. Det borde ge en “stor bild” -vy av vad som händer i ditt nuvarande tillstånd.

Eventuella saknade delar kan leda till onödiga eller felaktiga rekommendationer.

En revision bör vara lätt att förstå. Som företagare bör du kunna ansluta punkterna till hur SEO-frågor påverkar dina online-prioriteringar, mål eller intäkter.

Rekommendationer för SEO-revisioner bör vara möjliga. Det bör finnas en tydlig väg till slutförande; prioriteras med beräknade effekter och ansträngningar förknippade med varje rekommendation.

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked*